На півдні йдуть запеклі бої: росіяни втрачають штурмову авіацію
Як повідомив речник командування Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат, українські бійці стали частіше збивати ворожі літаки та гелікоптери, пише RegioNews.
"Ворог використовує більше авіації, оскільки наземні сили та засоби теж мають здатність закінчуватися – знищуються нашими військами Сил оборони", – сказав речник Повітряних сил.
Окупанти залучили більше штурмової авіації саме через активні наступальні дії українських захисників.
"Противник збільшує на певних напрямках з певною метою, з певними завданнями саме дії штурмової авіації, а також гелікоптерів, найчастіше це Ка-52, які потрапляють у приціли нашої ППО. Таким чином – збивають", – розповів Ігнат.
Ігнат відзначив гарну роботу західних систем ППО, яких, на жаль, мало.
Що відомо про Повітряні сили України
Повітряні сили України складаються з авіації, яка ділиться на винищувальну, бомбардуючу, штурмову, розвідувальну, військово-транспортну та спеціальну. Також до складу ЗС входять зенітні ракетні, радіотехнічні, спеціальні війська та навчальні заклади.
В авіапарку є бомбардувальники Су-24 та Су-24М – це основні ударні засоби ЗС. Штурмовик Су-25 – виконує роль авіапідтримки військ, але може вражати сили противника, наземні чи морські об'єкти у тактичній глибині чи передньому краї. Крім того, є винищувачі Су-27 та МіГ-29 – вони переважно борються із противником у повітрі, а також розвідник Су-24 МР. Є й ряд транспортних літаків та гелікоптерів, призначених для десанту, перевезення військ та матеріальних засобів.
Уся українська авіація, як практично весь військово-промисловий комплекс України – це спадщина радянського авіапрому. Як зазначив у коментарі РБК-Україна речник командування Повітряних сил Юрій Ігнат, останній літак – Су-27 український авіапарк отримав у 1991 році.
Решта техніки – це розробки 1970-90-х років. Понад 30 років незалежності в Україні не проводили модернізацію авіапарку. Причина – брак грошей та мотивації.
"Хто б не був при владі з 1991 року, розуміли, який у нас сусід, які у нього амбіції. І весь цей час потужний військово-промисловий комплекс буксував на місці, декларуючи свої перспективні розробки лише у виставкових зразках. А чому держава відмовлялася фінансувати цю галузь і вкладати в неї кошти – питання риторичне…”, – наголосив Юрій Ігнат.
Сьогодні російські літаки та вертольоти практично не перетинають повітряний простір, що знаходиться під контролем ЗСУ. Але вони активно підтримують свої сили на окупованих територіях України.
Нагадаємо, росіяни ведуть наступальні дії на Бахмутському, Авдіївському та Новопавлівському напрямках. А ЗСУ атакували дві позиції засобів протиповітряної оборони противника.
Раніше ЗСУ влучним пострілом знищили та поранили близько сотні "кадирівців". В результаті прицільної роботи ЗСУ по місцезнаходженню окупантів, 40 осіб загинуло, а 60 зазнали поранень.