UA | RU
Павло Лісниченко журналіст Кропивницький info@regionews.ua
16 липня 2020, 13:00

Депутати донецької облради та експомічник Богатирьової, або Хто контролює автовокзали Миколаївщини

RegioNews продовжує розповідати про тих, хто отримує куш від обслуговування автобусних перевезень в регіонах. Ми вже дослідили 13 областей України. На черзі чотирнадцята – Миколаївська
RegioNews продовжує розповідати про тих, хто отримує куш від обслуговування автобусних перевезень в регіонах. Ми вже дослідили 13 областей України. На черзі чотирнадцята – Миколаївська

Ольвія, Мигія, Кінбурнська коса, музей суднобудування і флоту, одна з найстаріших в східній Європі обсерваторій, "Долина диявола"… Усі ці туристичні принади розташувались на території Миколаївської області, в якій, попри розвинуте залізничне та, навіть, річкове транспортне сполучення, пріоритетними все ж залишаються автобусні пасажирські перевезення. При відносно незначній, порівняно з іншими областями, площі в області розташовано 29 автостанцій, три з яких мають перший - найвищий клас.

Найбільша частка автовокзального бізнесу Миколаївської області перебуває в руках ПрАТ "Миколаївське обласне підприємство автобусних станцій". Фірма контролює 15 вокзалів регіону, в тому числі приміську та міжміську автостанцію обласного центру. Фінансово товариство також почувається вельми непогано. Принаймні, минулий рік "МОПАС" завершило з чистим прибутком у розмірі 1,9 мільйонів гривень.

У держреєстрі кінцевими бенефіціарними власниками товариства вказані троє підприємців з Донбасу. Першим є Олексій Горбань, депутат Донецької обласної ради та член комісії з питань промисловості, паливно-енергетичного комплексу, транспорту та телекомунікацій. Окрім власне частки в "МОПАС" бізнесмен має свої інтереси в десятку фірм, прямо чи опосередковано пов’язаних з автобусними перевезеннями, обслуговуванням автомобілів та діяльністю автостанцій.

Другим бенефіціаром є незмінний бізнес-партнер Горбаня Михайло Чумаченко, який, принаймні до початку воєнного конфлікту на сході країни, працював адвокатом. Саме ці двоє підприємців є власниками й "Харківського підприємства автобусних станцій", яке контролює 90% автовокзалів Харківської області.

Третім співвласником "МОПАС" значиться Олег Дрегер, батько ще одного депутат Донецької облради Владислава Дрегера. Останній є членом комісії з питань економічної політики, бюджету та фінансів, також він встиг попрацювати помічником у Раїси Богатирьової за часів її нардепства. Молодшого Дрегера в окремих ЗМІ активно звинувачують в рейдерському захопленні південно-східного регіонального ринку пасажирських та автовокзальних послуг.

Найбільших пакетів акцій ПрАТ "Миколаївське обласне підприємство автобусних станцій", то 19,9% акцій належать вже згаданому ПАТ "Харківське підприємство автобусних станцій", 29% - ТОВ "Східні автовокзали", а 39,8% - ТОВ "Торгова група "Прайда". Усіма фірмами володіє вищезгадана трійця.

Другу за кількістю контрольованих автовокзалів групу формують 4 миколаївські підприємства, об’єднані сімейством Буркун та його партнерами. Так, ТОВ "Південні автовокзали" належать 7 автостанцій, ТОВ "Миколаївське підприємство інфраструктури наземного транспорту" - 3, а ПП "П И К" і ТДВ "Оріон-Авто" - по одній. Останнє підприємство належить ексдепутату Миколаївської міської ради Валерію Буркуну та його сину Віталію. Прізвище підприємця, що був удостоєний звань Почесний та Заслужений працівник транспорту України, досить відоме в області. Сама ж фірма є активним учасником закупівельних процедур. З 2017 року "Оріон-Авто" вдалось отримати 37 підрядів на загальну суму 6,25 мільйонів гривень. Окрім підприємницької діяльності Валерій Буркун працює й в близькому до транспортної сфери громадському секторі – очолює Об’єднання організацій роботодавців транспорту Миколаївської області та Миколаївську обласну асоціацію перевізників.

Власником ТОВ "Південні автовокзали" і ТОВ "Миколаївське підприємство інфраструктури наземного транспорту" є дружина ексдепутата Тетяна Буркун, якій також належить ще з півдесятка автотранспортних "контор". Компанію підприємиці в списку співзасновників "Південних автовокзалів" складають миколаївці Юрій Кучуков та Юрій Лакошко. Ще одне приватне підприємство – "П И К" - офіційно зареєстроване на Світлану Кречетову, однак прописане за тією ж адресою, що і Юрій Кучуков.

Цікаво ще й те, шо в 2016-му році медійники "Миколаївського центру журналістських розслідувань" опублікували матеріал, що стосувався "війни" місцевих перевізників, однією зі сторін в якій були підприємства вже відомого нам тандему Буркуна-Кучукова. Відповідно до оприлюдненої інформації, бізнесменів підозрювали у тиску на конкурентів, а саме у підпалі їхнього робочого автотранспорту.

Є на Миколаївщині й два автовокзали, що не належать домінуючим політично-бізнесовим групам. Зокрема, станцією у місті Вознесенську опікується ФОП Ярошенко Іван Тихонович, батько депутата Вознесенської районної ради Руслана Ярошенка. Підприємець і сам балотувався на виборах 2015-го року, однак голосів йому забракло. Зауважимо, що в 2017 році тервідділення Антимонопольного комітету України оштрафувало ФОПа на 34 тис грн за неподання інформації про свою діяльність як власника місцевої автостанції.

Останнім у нашому списку автовокзалом - що у місті Первомайськ - опікується місцеве КП "Управління пасажирських перевезень", якому інфраструктурний об’єкт було передано в оперативне управління від місцевої територіальної громади. У квітні поточного року директором цього комунального підприємства було призначено Катерину Кучмагру, яка в 2015-му балотувалась до Первомайської міської ради від партії "Відродження".

Читайте також: Львівщина: понад 80% автостанцій регіону контролюють 4 бізнес клани

Чиновники ОДА, бізнесмени та правоохоронці, або Кому належать автовокзали Сумщини

Монополія на Тернопільщині: скільки і кому платить єдиний власник автовокзалів регіону

Ексрегіонал Продивус контролює понад 90% автостанцій Вінничини

Місцевий депутат та аудитор, або Хто контролює автовокзали Полтавщини

Харківщина: 90% автовокзалів регіону контролюють донецькі бізнесмени

Син президента та експомічник депутата: кому належать автовокзали Івано-Франківщини

Депутати, бізнесмени та ексмитники, або Хто контролює автовокзали Хмельниччини

Житомирщина: кому належать автовокзали регіону

Родинний бізнес Андріївих: хто контролює автовокзали Закарпаття

Одещина: хто контролює автостанції регіону

Черкащина: хто контролює 80% автовокзалів регіону

Родинний бізнес Табалових або хто ще заробляє на автовокзалах Кіровоградщини

gnews gnews Підписуйся, щоб дізнаватись новини першим Підписатись
18 квітня 2025
Підручник історії з "автором"-журналістом. Нове слово в українській освіті чи деградація галузі?
Міністерство освіти при нинішньому очільнику не встигає вибиратися з одного скандалу в інший. Новим приводом поговорити став підручник з історії України для 11 класу
16 квітня 2025
Робота не для всіх: як в Україні "душать" потенціал покоління 50+
Українці старше 50 років частіше за інших стикаються з труднощами працевлаштування. Попри досвід та знання, цій категорії громадян ринок часто пропонує некваліфіковану роботу з низькою зарплатою — нед...
15 квітня 2025
Сумська трагедія. Чого прагнула досягти Росія, і навіщо Трамп грає на боці Кремля
Росія робить усе можливе, щоби зірвати майбутнє перемир’я, але намагається зробити це руками України. Та, попри чергову скандальну заяву президента США Дональда Трампа, цей план у росіян, схоже, прова...
11 квітня 2025
Соціологія проти Мін’Єд. Чому українців за кордоном не зацікавили ініціативи Олексія Чернишова
На діяльності Міністерства національної єдності, за великим рахунком, можна ставити хрест. Міністерство з пафосною (цілком в стилі неймінгу нинішньої влади) назвою, створене минулого року, констатувал...