UA | RU
14 марта 2019, 15:28

Депутати пообіцяли заблокувати «небезпечний» законопроект «Про концесії»

Обіцянка Президента Петра Порошенко винести законопроект «Про концесії» на голосування Верховної Ради як першочерговий, викликало резонанс серед народних депутатів. У парламенті вважають проект «сирим», який готує ґрунт для прихованої приватизації ліквідної держвласності. Зокрема, на думку члена парламентського комітету з питань бюджету Віктора Пинзеника, концесія в українських реаліях можлива тільки для будівництва автодоріг.

«Я завжди виступав проти концесії працюючих підприємств. Це страшна норма. Концесія допустима тільки по відношенню до доріг. А в іншому – це буде просто дерибан. Концесія на 49 років – це прихована приватизація. Це афера. Наявність норм в законопроекті – про компенсацію концесіонеру недоотриманих доходів, а також термін 49 років – це лазівки для зловживань і корупції. Дороги – єдиний варіант застосування концесії. Все інше – схеми», – заявив Пинзеник.

Член комітету з протидії корупції Ігор Луценко зазначив, що концесія у низці сусідніх країн виявилася потенційно корупційним інструментом, незважаючи на те, що за кордоном впроваджено більш жорстке антикорупційне законодавство, ніж в Україні.

«На жаль, регіональний досвід по концесії, зокрема Туреччини і інших сусідніх країн, виявився непродуктивним. Прогнозні показники, які, як правило, декларуються при укладанні концесійних договорів, не виконуються. А збитки від того, що плани виявилися примарними, лягають на державу. Це та форма, в якій росла і продовжує зростати корупція в тій же Туреччині. Це все 100%-ві корупційні схеми. В Україні в нинішніх умовах неможлива ні справедлива приватизація, ні справедлива концесія», – упевнений Луценко.

Він додав, що впливові фінансово-промислові групи в Україні сьогодні пробують скористатися передвиборною метушнею і прибрати до рук найбільш ліквідні активи. І оскільки інструмент приватизації себе дискредитував, суспільству нав’язують «ефективну» концесію.

«Це нове слово, нова схема, яка себе ще не дискредитувала. А оскільки у цієї владі залишилося буквально кілька місяців – ось і відповідь, чому так спішно просувається ідея концесії. Щоб швидше «зайти» в прибуткові держактиви», – сказав депутат.

Член комітету Ради з питань податкової та митної політики Михайло Головко впевнений, що парламент заблокує голосування по законопроекту «Про концесії». За його словами, концесія на 49 років таких стратегічних об’єктів, як морські порти або підприємства теплокомуненерго – це втрата ліквідних об’єктів назавжди.

«Хочуть забрати те, що дає прибуток. Тому під це і пропонують законопроект «Про концесії». Я думаю, у них плани укласти концесію за якимись стратегічними підприємствами. Адже немає гарантії, що це вдасться зробити після виборів. Ніхто не думає, як розвивати збиткові підприємства. Вони, як кочівники – набігли пограбували, побігли далі. Я впевнений, що парламент не дозволить прийняти цей небезпечний проект «Про концесії», – сказав Головко.

Відзначимо, що найчастіше термін концесія уряд застосовує до морської галузі, зокрема, до єдиного глибоководного і прибуткового порту – ДП МТП “Южний”. Мінінфраструктури України неодноразово заявляло про намір віддати підприємство в приватні руки, як тільки парламент прийме новий закон «Про концесії». При цьому держоб’єкт продовжують накачують великими держінвестиціями в модернізацію обладнання. За умовами нового законопроекту «Про концесії», порт «Південний» поза конкурсом відійде приватнику, який раніше вже використав потужності гавані. У порту «Південний» активами держпідприємства вже майже 10 років користується компанія «Портінвест» олігарха Ріната Ахметова.

21 ноября 2024
Снежная крепость: чем может удивить Поп Иван – самая популярная гора Украины
Гора Поп Иван очень хорошо известна многим украинцам. Это – первое место в стране, где еще в конце сентября начинает выпадать снег, превращающий саму гору и исследовательскую станцию на ней в необычай...
15 ноября 2024
Теневая жизнь нового главы Закарпатья Мирослава Билецкого: рэкет, миллионные подряды и сын в ТЦК
Официальная биография нового председателя Закарпатской областной военной администрации Мирослава Билецкого представляет украинского чиновника нового типа – эффективного, порядочного, патриотичного, да...
12 ноября 2024
Возобновление авиаполётов в Украине: какие аэропорты смогут открыться, и как защитить самолеты от "шахедов"
Недавно во время 10-ого Киевского международного экономического форума очень активно обсуждались вопросы возобновления работы некоторых аэропортов в Украине. В целом, по мнению специалистов, это неско...
07 ноября 2024
Украина теряет детей. Демографы бьют тревогу из-за массового выезда школьников за границу
Специалисты начали говорить о второй волне эмиграции украинцев в страны Европы. Речь идет о выезде за границу школьников старших классов, которые едут туда не сами, а преимущественно с родителями. Reg...
Сегодняшнее заседание Верховной Рады отменили из-за угрозы обстрела
22 ноября 2024, 08:04
В пригороде Житомира столкнулись легковушки: среди травмированных – два ребенка
22 ноября 2024, 07:46
На Львовщине изъяли электронные сигареты с запрещенными компонентами на 24 млн грн
22 ноября 2024, 07:10
Суд вынес приговор российской "агентке 007", работавшей в Запорожье под видом волонтера
22 ноября 2024, 06:35
На Киевщине осудили дельца, который помогал незаконно переправлять уклонистов за границу
22 ноября 2024, 06:11
Отключения света 22 ноября: как будут действовать графики
22 ноября 2024, 05:44
На Запорожье Силы обороны нанесли ракетный удар по скоплению россиян на полигоне
22 ноября 2024, 05:15
СБУ обнаружила в Херсонской области еще семерых коллаборантов, которые пытались "залечь на дно"
22 ноября 2024, 04:49
Полиция задержала ровенчанина, который насмерть сбил пешехода и уехал с места ДТП
22 ноября 2024, 03:50
Россияне заставляют жителей оккупированных территорий становиться донорами для военных
22 ноября 2024, 03:18