UA | RU
18 січня 2024, 13:07

Керівник столичного метро про стан "синьої" гілки: перші тріщини у тунелі були ще у 2011 році

фото: Київська міська прокуратура

Перші тріщини на "синій" Оболонсько-Теремківській гілці метро у Києві з'явилися через три місяці роботи цієї ділянки - ще в 2011 році

Про це керівник КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський заявив інтерв'ю LB.ua, передає RegioNews.

За його словами, частина тунелю - від станції "Либідська" - була побудована в твердих ґрунтах, а частина - немеханізованим способом, ручною проходкою в заплаві ріки Либідь. Брагінський наголошує, що це фактично тунель на плавуні. Саме на з'єднанні цих двох тунелів сталися тріщини.

"Згідно з державними будівельними нормами, матеріали, які використовують під час будівництва тунелів метро, повинні слугувати не менш як 250 років. А тут уже через три місяці отримали тріщини з витоком піску. Тобто це пов'язано або з неправильним проєктуванням, або з неякісним будівництвом", - сказав він.

Наразі науковці працюють над встановленням причин виникнення такої ситуації. Адже багато тріщин з'явилося одночасно, їх не вдалося самостійно зупинити службам метро.

"Після того, як розкриють котлован і ми зможемо добратися до тунелю з поверхні, побачимо, чи є там гідроізоляція, чи є хімзакріплення ґрунтів тощо", - каже керівник КП.

Брагінський розповів, що тріщини на цій ділянці метрополітену знаходили 2019-го та червні 2023-го. Їх ліквідували, а після цього тунель "вів себе нормально". Втім, в грудні 2023-го з'явилися одночасно багато тріщин.

Наразі з'ясуванням причин несправностей займається слідство. Втім, висновків поки немає - чи причина в метробудівцях, які неякісно зробили, чи у проєктувальниках, чи якась інша, пов'язана з діяльністю підприємства.

За його словами, будівництво над станцією метро нібито не могло вплинути на тріщини всередині тунелю, бо перші тріщини почали виявляти ще у 2011-му.

"Конкретно ця ділянка під Деміївським ринком. Там немає будівництва. Тобто я не вважаю, що саме будівництво могло вплинути. Але ми дочекаємося, коли профільні фахівці зроблять свій висновок на аналізі гідровишукувальних робіт", - сказав очільник КП.

Втім, після закриття ділянки метрополітену під торговими ятками провалилася земля. Брагінський вважає, що це - наслідок аварії в тунелі, а не причина.

Нагадаємо, рух поїздів між станціями метро "Деміївська" та "Теремки" (усього 6 станцій) у Києві закрили 8 грудня на час ремонту перегінного тунелю. Обмеження продовжаться протягом пів року.

19 грудня столичні правоохоронці у зв’язку з виникненням аварійної ситуації провели огляд території над станцією метро "Деміївська".

Додамо, раніше повідомлялося, що Київський метрополітен розірвав договір з "Київметробудом" на будівництво метро на Виноградар через зрив термінів будівництва.

04 липня 2024
На зиму є три сценарії в енергетиці, і найгірший – світло даватимуть по 2-3 години. Експерт Юрій Корольчук – про стан української енергосистеми
Українці продовжують готуватися до прогнозованих масштабних відключень світла під час найближчого опалювального сезону. RegioNews поцікавився в експерта Інституту енергетичних стратегій Юрія Корольчук...
28 червня 2024
Що буде з українськими чоловіками, які не оновлять дані до 16 липня
Все менше часу залишається у військовозобов’язаних до закінчення терміну, відведеного для оновлення військово-облікових даних. На всіх, хто цього все ж не встигне зробити, чекають неабиякі проблеми. R...
26 червня 2024
Як Тищенко вичерпав свій ліміт на скандали, і чому опальний нардеп сам "вирив" собі яму
Вже котрий день в інформпросторі обговорюється скандал з народним депутатом Тищенком, охоронці якого скрутили колишнього військового у Дніпрі. Нардепу вже оголосили підозру, а суд обрав запобіжний зах...
22 червня 2024
Пляжний сезон у містах України: де знайти місце для відпочинку на воді
Українці, які не мають змоги виїхати на відпочинок за кордон чи в інші курортні куточки України, шукають можливість провести відпустку чи вихідні біля води неподалік від дому. Втім, цьогоріч у багатьо...