ЗМІ запідозрили корупцію у мільярдному дорожньому тендері на Вінниччині
Три підряди на експлуатаційне утримання доріг Вінницької області на 10,5 мільярдів гривень минулого тижня отримала компанії "Автострада" Максима Шкіля, яка неодноразово брала участь у тендерах в рамках "Великого будівництва"
Про це повідомляє RegioNews з посиланням на "Наші Гроші".
Видання припускає, що ситуація з дорожніми тендерами на Вінниччині може свідчити про повернення корупції у цю галузь.
Три підряди на експлуатаційне утримання доріг Вінницької області на 2,84 млрд грн, 3,80 млрд грн, 3,91 млрд грн були віддані компанії "Автострада" Максима Шкіля, відповідні договори були укладені 14 червня, тобто до звільнення Мустафи Найєма.
Оскільки під час тендеру були створені умови, за яких у компанії "Автострада" не залишилося конкурентів, це відобразилося і на ціні послуг.
Видання зазначає, що у травні "Автострада" виграла аналогічний тендер на експлуатаційне утримання доріг на Житомирщині. У цьому випадку замовник подробив область на менші ділянки, відповідно очікувана ціна тендеру була втричі меншою від вінницького випадку – 1,08 млрд грн. Також у тендері змогли взяти участь менші компанії, оскільки вимоги до виконавця були не такими жорсткими, як у вінницькому тендері.
За підрахунками видання, "Автострада" оцінює окремі свої послуги у рамках вінницького тендеру майже втричі дорожче, ніж у житомирському кейсі.
"Різниця між житомирським і вінницьким прайсом на цю послугу становить 752 гривні за квадратний метр. Якщо "Автострада" отримає повне замовлення на цю послугу, то за три роки Вінницька служба заплатить фірмі по всім трьом контрактам за неї 768 млн грн. А якби ця послуга оплачувалась по житомирському прайсу, то заплатили б лише 281 млн грн. Тобто потенційна переплата становить 487 млн грн лише на латанні асфальтного покриття товщиною до 5 сантиметрів при розмірі вибоїни до 1 квадратного метра. А це лише одна з кількох сотень позицій у контрактах на експлуатаційне утримання доріг Вінницької області на 10,5 млрд грн", - йдеться у публікації.
Видання нагадує, що службу відновлення у Житомирській області очолює Сергій Носов. Це батько колишнього адвоката компанії "Міллер". Співзасновником юрфірми є Масі Найєм, брат Мустафи Найєма, який очолював Держвідновлення з початку 2023 по 18 червня 2024 року.
Службу відновлення у Вінницькій області очолює Ігор Жебелев. Він був призначений керівником в 2021 році під час "Великого будівництва", координатором якого називав себе Юрій Голик.
Юрій Голик впродовж останніх років отримував інформацію про кримінальне провадження НАБУ щодо "Великого будівництва" від радника Офісу президента бізнесмена Георгія Біркадзе.
Спеціалізована антикорупційна прокуратура відкрила справу щодо зливів в НАБУ. Через скандал був відсторонений від службових обов’язків перший замголови НАБУ Гізо Углава.
Нагадаємо, скандальний консультант проєкту президента "Велике будівництво" та власник телефону зі "зливами" НАБУ Юрій Голик покинув територію України.
Раніше повідомлялося, що журналісти видання Bihus.info з'ясували, що детективам НАБУ таки вдалося отримати частину інформації з IPhone Юрія Голика (переважно фотографії з кешу телефонів). Ці відомості підтвердили, ідеолог "Великого будівництва" був добре обізнаний із перебігом кримінальної справи щодо ремонту доріг на Дніпропетровщині, у матеріалах якої згадується його прізвище.
9 травня Верховна Рада звільнила міністра Олександра Кубракова з посади віцепрем’єр-міністра з відновлення України – міністра розвитку громад, територій та інфраструктури.
Керівник Центру протидії корупції Віталій Шабунін раніше заявив, що звільнення Кубракова вдарить по довірі Заходу до України.