RegioNews розповідає, що це за зброя та як вона зможе вплинути на хід війни.
Перебуваючи з візитом у Нідерландах, Зеленський оголосив, що досягнуто "проривної домовленості" щодо F-16.
При цьому він уточнив, що під час переговорів з Марком Рютте було досягнуто угоди про постачання Україні 42 винищувачів F-16 після навчання наших льотчиків та технічного персоналу. І це лише перший етап.
Оборонне відомство Данії підтвердило намір передати винищувачі F-16 Україні. Данія обіцяє надати Україні 19 винищувачів. Вони будуть передані українській авіації у тісній колаборації зі США та іншими союзниками після виконання певних умов.
Зокрема, данські офіційні особи уточнили, що до цих умов належать грамотний та підготовлений український персонал, а також усі необхідні дозвільні документи, споруди та системи логістики.
Міністр оборони Данії Якоб Еллеманн-Єнсен також наголосив, що українські війська можуть використовувати винищувачі F-16, які отримають від Данії та Нідерландів, виключно на своїй території.
"Ми передаємо зброю за умови, що її буде використано для витіснення ворога з території України. І не більше. Такі умови - чи то танки, винищувачі, чи щось ще", - сказав міністр.
Серед переваг F-16 можна назвати можливість придушення протиповітряної оборони ворога. F-16 можуть збивати крилаті ракети.
Це універсальний винищувач, який дозволяє знищувати як повітряні, так і земні та морські цілі. Крім цього, він підходить для боротьби з планувальними бомбами.
Винищувач F-16 (General Dynamics F-16 Fighting Falcon) – американський винищувач четвертого покоління. Він був розроблений 1974 року компанією General Dynamics. Попри свою універсальність, він досить недорогий. Враховуючи велику кількість модифікацій F-16, його вартість може коливатися в розмірі від $35 до 55 млн.
Технічні характеристики
Озброєння
Речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат переконаний, що надання Україні сучасних винищувачів F-16 допоможе забезпечити перевагу в повітрі на окупованих територіях, а глобальної проблеми з інфраструктурою для такого типу літаків в Україні немає.
"Одразу війну не виграємо, але F-16 здатний змінити перебіг подій, забезпечити те, що нам потрібно сьогодні найбільше – перевага в повітрі на окупованих територіях. На даний момент, в ці секунди, на цих територіях вільно перебувають десь 8-9 російських винищувачів, які скидають керовані авіабомби, пускають ракети. З F-16 їм не вдасться це робити. Перевага в повітрі – це ключ до успіху на землі", – сказав він в ефірі національного телемарафону.
Ігнат зауважив, що глобальної проблеми з інфраструктурою для сучасних західних винищувачів в Україні немає.
"У нас більшість військових аеродромів мають смугу, яка зроблена з бетонних плит. Вони мають шви, які треба загладжувати. Якщо підготувати належним чином ті смуги, то в принципі жодних проблем немає. F-16 ще має проблему з низько розташованим повітрязабірником, що може засмоктувати сторонні предмети. Це небезпечно і за цим треба стежити", – додав речник Повітряних сил ЗСУ.
Але, за його словами, нині в час війни, окрім нормального стану злітно-посадкових смуг і чистоти, потрібно робити іншу логістику.
"Тобто інфраструктуру, яка в умовах бойових дій буде захищати наші літаки і робити все для того, аби ворог не зміг знищувати літаки на наших аеродромах", – зазначив Ігнат.
Командувач Повітряних сил ЗСУ Микола Олещук в інтерв’ю телеканалу "Ми-Україна" розповів, що винищувач F-16 був в Україні і його тут випробовували. Він наголосив, що наразі Україна готує необхідну інфраструктуру для експлуатації F-16.
"Літак F-16 був в Україні, сідав на наших аеродромах. Ми проводили спільне навчання з пілотами F-16 і у нас є досвід експлуатації літака F-16. Я думаю, це суттєво. Дехто маніпулює тим, що в F-16 досі слабка передня стійка і літак не здатний буде сідати на аеродром. Я нещодавно був в Швеції і професійному пілоту JAS 39 Gripen задав просте питання. Я побачив, що передня стійка літака JAS 39 Gripen така ж сама, як і в F-16. На що отримав відповідь, що вона досить потужна, досить стійка і не буде проблем, щоб цей літак, як і F-16, злітав і сідав на нашому аеродромі. Тому, безумовно, ми займаємося зараз підготовкою наших злітно-посадкових смуг, проводимо відповідно реконструкцію, покращуємо покриття, покращуємо інфраструктуру аеродрому, будуємо нові захисні споруди. І я думаю, з моментом набуття Україною літаків, ми можемо їх прийняти", – зазначив Олещук.
Крім того він розповів, що для обслуговування одного винищувача потрібно більше 1 000 людей.
"Немає різниці, скільки літаків на аеродромі. Їх потрібно обслуговувати. Для цього підбирається необхідний персонал", – наголосив Олещук.